Makadamové ořechy a jejich přínosy pro zdraví

Makadamové ořechy jsou považovány za jedny nejlepších ořechů na světě.

Tyto ořechy pochází z Makadamie – stromu, který tyto výborné ořechy plodí. Makadamie se pěstují v tropickém podnebí Austrálie, Brazílie, Indonésie, Keni, Nového Zélandu a Jižní Afriky. Ačkoli Austrálie je největším producentem makadamových ořechů, tak ořechy kultivované na Havaji jsou nejvíce uznávané pro svou lahodnou chuť. Jejich jemná chuť a křupavá struktura z jejich konzumace dělá doslova potěšení. A v tomto článku se zaměříme na největší zdravotní benefity a výhody makadamových ořechů.

Po celém světě se pěstuje asi 7 druhů makadamových ořechů, ale jen 2 z nich jsou jedlé. Tyto jedlé druhy jsou pěstovány v zahradnických farmách po celém světě. Konkrétně jsou to druhy Macadamia integrifolia, která produkuje ořechy s hladkou skořápkou a Macadamia tetraphylla, která produkuje ořechy s hrubou skořápkou.

Makadamove_orechy_200g_1

Nutriční fakta makadamových ořechů

Makadamové ořechy jsou bohatým zdrojem vitaminu A, železa, bílkovin, thiaminu, riboflavinu, niacinu a folátů. Obsahují také mírné množství zinku, mědi, vápníku, fosforu, draslíku a hořčíku. Dále obsahují obsahuje antioxidanty jako polyfenoly, aminokyseliny, flavony a selen. Je také dobrým zdrojem sacharidů, jako je sacharóza, fruktóza, glukóza, maltóza a některé karbohydráty na bázi škrobu. Prostě fajn složení.

Zajímavost: Říká se, že jeden druh makadamových ořechů má nejtvrdší skořápku na světě.

Zdravotní přínosy a benefity makadamových ořechů

Pravidelná konzumace ořechů má prokazatelně pozitivní vliv na zdraví. Tyto sladké, krémové, křupavé a luxusní ořechy mají vysoký obsah zdravých tuků. Ale makadamové ořechy také obsahují řadu výživných a zdraví podporujících živin. To z nich potenciálně dělá důležitou součást naší každodenní stravy. Vyvážená strava obsahující makadamové ořechy podporuje dobré zdraví a dlouhověkost.

A jak jsme uvedli, tento článek se zaměří na makadamové ořechy z pohledu zdraví.

Na co jsou tedy dobré?

  1. Srdeční onemocnění

Makadamové ořechy jsou 100% bez cholesterolu a jsou velmi přínosné pro snížení hladiny špatného LDL cholesterolu. Tyto ořechy jsou bohaté na zdravé mononenasycené tuky, o kterých se říká, že jsou kardioprotektivní právě díky snižování hladiny cholesterolu (pomáhají čistit tepny). Makadamové ořechy také snižují hladinu triglyceridů a snižuje riziko koronárních onemocnění.

  1. Obsah antioxidantů

Další zdravotní přínosy makadamových ořechů pochází z jejich vysokého obsahu flavonoidů. Flavonoidy, které se v těchto rostlinách vyskytují přirozeně, pomáhají předcházet poškození buněk a chrání je před toxiny životního prostředí. Tyto flavonoidy se v našem těle přeměňují na antioxidanty. A právě tyto antioxidanty vyhledávají a zničí volné radikály a chrání naše tělo před různými nemocemi a určitými typy rakoviny, mezi něž patří rakovina prsu, děložního čípku, plic, prostaty a žaludku. A to je pecka.

  1. Jako podpora hubnutí

Lidé se obvykle vyhýbají konzumaci makadamových ořechů, protože si myslí, že jsou nabité tuky a cholesterolem. Chyba lávky. Tuky v těchto ořeších jsou mononenasycené, podporují úbytek hmotnosti. Makadamové ořechy jsou bohaté na kyselinu palmitolejovou a omega 7 mastné kyseliny, který poskytuje stavební bloky pro enzymy, kontroluje spalování tuku a potlačuje chuť k jídlu. Kyselina palmitolejová zrychluje metabolismus tuků a snižuje jejich ukládání.

vyr_393IMG_20150415_101714

  1. Obsah bílkovin

Tyto výtečné oříšky mají významný obsah bílkovin. A právě bílkoviny jsou nezbytnou složkou naší stravy – tvoří svaly a pojivovou tkáň v našem těle. Proteiny jsou součástí naší krve a působí pozitivně na naše zdraví. Pomáhají také udržovat zdraví vlasů, nehtů a pokožky.

  1. Dietní vláknina

Makadamové ořechy obsahují asi 7% vlákniny. Dietní vláknina podporuje sytost, pomáhá trávení, pomáhá se zácpou zácpou a s dalšími problémy, které souvisí s trávením.

  1. Zdraví kostí

Fosfor v makadamových oříšcích hraje v našem těle různé role včetně mineralizace kostí a zubů, u metabolismu, absorpce a transportu živin. Vápník také pomáhá při tvorbě zubů a kostí. Mangan v těchto oříšcích pomáhá tělu při vytváření nové kostní tkáně, takže kosti zůstávají silné, i když stárnete. Omega 3 zase zabraňují osteoporóze a snižují závažnost artritidy. Takže vaše kosti vám rozhodně poděkují, když si budete pravidelně tyto oříšky dávat.

  1. Pro zdraví mozku

Makadamové ořechy podporují zdraví nervového systému. Měď v oříšcích pomáhá vytvářet neurotransmitery, chemické látky, které naše mozkové buňky používají k vysílání chemických signálů. Takže vám za konzumaci těchto oříšků poděkuje i váš mozek ????

  1. Zdroj kyseliny olejové

Olej z makadamových ořechů je bohatý na kyselinu olejovou, která hraje důležitou roli při snižování zánětu a zlepšování paměti. Pomáhá také snižovat příznaky astmatu a hraje roli při snižování úrovně špatného LDL cholesterolu v těle (i při zvyšování hladin HDL “dobrého” cholesterolu). Tato mastná kyselina je také prospěšná pro zdraví pokožky, protože má vynikající hydratační a regenerační vlastnosti.

  1. Zlepšují absorpci živin v těle

Jak již bylo zmíněno dříve, olej z makadamových ořechů má vysoký obsah mononenasycených mastných kyselin. Tyto mastné kyseliny jsou důležité pro dobré zdraví, protože pomáhají zlepšovat absorpci různých živin v těle, například jsou to vitamíny rozpustné v tucích.

  1. Zvyšuje kostní, buněčnou a tkáňovou pevnost

Olej z makadamových ořechů hraje také zásadní roli při udržování silných kostí, buněk a tkání těla. Je to díky tomu, že je velmi bohatý na hořčík. Tento minerál také poskytuje podporu svalových a nervových funkcí + pomáhá při stabilizaci srdečního rytmu.

Autor: Tým rehabilitace.info

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení